Bolognai házi tésztával

ahogy sikerül:-)

 

 

A spagetti ala bolognese az nem is spagetti hanem tagliatelle, ez szélesmetélt tészta amit Olaszországban helyben csinálnak és erre rakják a húsos szószt. Tőlem mint falusi gyerektől nem áll messze a tésztagyúrás, nyújtás. Megpróbálok egy finom tésztaételt elkészíteni friss alapanyagokból, friss fűszernövényekkel parmezán sajttal. Kíváncsi leszek hogyan sikerül, igyekszem kihozni a legjobbat:-)

Hozzávalók:
Darált hús (itthon pulyka van de szerintem ezzel nem fogom elrontani)
Füstölt szalonna
Paradicsom igazi Nagycserkeszi :-)
Újhagyma
1 db sárgarépa
Parmezán sajt
Friss oregano, bazsalikom, kakukkfű, petrezselyem
Fokhagyma ízlés szerint

Frissen őrölt bors
Oliva olaj

A tésztához
3 tojás
Liszt

Elkészítés:

Felrakjuk forrni a tésztához a vizet. Teszünk bele egy kis sót, olajat. Összeállítjuk a tésztát, a 3 tojáshoz annyi lisztet adjunk, hogy felvegye, és ne legyen kemény a tésztánk. Szép simára gyúrjuk és kinyújtjuk, amilyen vékonyra csak tudjuk, majd hagyjuk száradni.

A szószhoz:

Egy lábasba egy kevés olivaolajat öntünk. Füstölt szalonnát kis kockákra vágunk, belerakjuk a lábasba és kicsit megpirítjuk. A hagymát karikára vágjuk, majd hozzáadjuk a szalonnához. A sárgarépát szintén apró kis kockára vágjuk és a többihez adjuk, majd együtt pároljuk az alapot, amíg a hagyma s a sárgarépa kellően meg nem puhul, ekkor hozzáadjuk a meghámozott felkockázott paradicsomot, az összeaprított zöldfűszerekkel együtt, és beleteszünk egy pár egész bazsalikom levelet is. Sózzuk borsozzuk. Megvárjuk amíg egyet rottyan, s belerakjuk a húst is, amivel együtt készre pároljuk. Ha szükséges utánfűszerezünk.

Közben a tésztánk már kellően megszáradt, a víz is forr. Kicsit véknyabb szélsemetéltre vágjuk és megfőzzük. A házi tésztát nem kell sokáig főzni, amint felforr már kóstoljuk is. Végül leszürjük, öblítjük és máris nekikezdhetünk a kész étel összeállításához.

Tányérra teszünk egy kupac tésztát, rá a szószt, amit megszórunk kis parmezán reszelékkel, esetleg szórhatunk rá frissen őrölt borsot is. Bazsalikom levélkével díszítetjük, de mindenki maga dönti el, hogyan tálalja. Én rájöttem valamire: 'szeretem a bazsalikomot!'. Pedig a szárított bazsalikom illatától is rosszul vagyok. De a friss zöldfűszer isteni az ételben, meg lettem győzve arról, hogy nem érdemtelen ezzel foglalkozni :-) Egyre több zöldfűszert tartok konyhám ablakában.

Remélem Nektek is ízlik majd!

Mentás dinnyesaláta

nagycserkeszi dinnyéből

 

 

Desszertnek pedig egy igen ízletes, és egyszerűt különlegességet választottam. Mentás dinnyesaláta készült, finom Nagycserkeszi dinnyéből. Ezt a desszertet Gyulám látta az egyik újságban és megbeszéltük, hogy megcsinálom. Szerencsére sikerült a piacon mentát, gondoltam jó kis befejezés lesz a Bolognai után :-)

Hozzávalók:
Dinnye
Friss mentalevél (a csúcsát meghagyhatjuk a díszítéshez)

Elkészítés:

Karalábévájóval kis gömböket vágtam ki a dinnyéből, de kockázni is lehet. A mentaleveleket felaprítottam, és a dinnyére tettem, kicsit átforgattam, és már kész is. Majd kicsit megspékeltem egy kis kajszibarack pálinkával, csak az íze kedvéért, pár cseppel. Nagyon jót tett neki :-) Természetesen ennek is csak a képzelet szab határokat, mindenki mással dobhatja fel ezt a friss nyári salátát. Ha valami jót találtok ki, velem is osszátok meg! :-)

Kedves egészségetekre!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gordon.blog.hu/api/trackback/id/tr333155409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása