Pisztráng rozmaringgal, petrezselymes vajban sütve

 

 

Be kell vallanom, ez volt életem első pisztrángja, de azt már tudom, hogy nem az utolsó. Gyulámnak nagyon ízlett, úgyhogy több halas ételt fogok majd készíteni :)

Hozzávalók:
1 pisztráng
5 dkg vaj
só,bors
1/2 citrom
1 szál rozmaring

Elkészítés:

A halat megmossuk, kívül- belül, aztán beírdaljuk, majd sót és borsot dörzsölünk a bőrébe és a hasába is . A rozmaring ágról leszedünk annyi levelet, ahány vágást ejtettünk a hal bőrén, és beleillesztjük a leveleket a vágásokba. A hal pocakjába belerakjuk a maradék rozmaring ágat és egy citromkarikát ketté vágva.

Bele helyezzük a halat egy magas falu edénybe, amit sütőbe tudunk rakni. Felöntjük annyi vízzel, amennyi már elfedi a halat teljesen. A citrom többi részét is a vízbe rakjuk, egy kis sóval, borssal egyetemben.

Előmelegített sütőbe rakjuk, ahol 200 fokon addig hagyjuk, amíg fel nem forr a víz, majd kivesszük és leöntjük a vizet róla. Ezután vajkockákat és friss petrezselymet rakunk rá, és visszatesszük a sütőbe, ahol már készre sütjük. Figyeljünk, hogy jó ropogós legyen a bőre amikor kivesszük, és ha rárakunk egy darabka vajat, akkor annak sercegnie kell :)

Köret:

Eredetileg vajas burgonyát akartam csinálni, viszont Gyulám salátát szeretett volna, úgyhogy elkészítettem a következőt:

Szezám olajon újhagymát pároltam, hozzá adtam 1/4 piros pritamin paprikát, ezután hozzá adtam gombát, babcsírát s 6 db félbe vágott koktélparadicsomot. Sóztam, borsoztam, meglocsoltam egy kevéske szójaszósszal, és készre pároltam. Nagyon hamar elkészült érdemes kipróbálni, nagyon finom volt.

 

 

Kedves egészségetekre!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gordon.blog.hu/api/trackback/id/tr543523153

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása